Popis problému s mazáním motoru 2,0TDI
Na některých motorech 2,0TDI od roku 2005 byly použity vyvažovací hřídele na tlumení rázů čtyřválcových motorů. Tak, aby se nemusel měnit zásadně blok motoru VW, byly vyvažovací hřídele umístěny do olejové vany. Poháněny jsou z klikové hřídele.Na tomto místě bylo původně klasické olejové čerpadlo, které bylo nahrazeno vyvažovacím modulem, jehož součástí je i olejové čerpadlo. Olejové čerpadlo je umístěno na konci vyvažovacího hřídele a je poháněno šestihranem 6mm. A tam nastává kámen ůrazu. Zde je ,dle mého přesvědčení, vloženo výrobcem tzv."Kurvítko". Tento šestihran je uložen v hřídeli,která je uvnitř díry z měkkého materiálu, a po ujetí cca 100-250tkm/dle režimu provozu/ dojde k protočení pohonu/šestihranu v uložení hřídeli/ a následuje pokles tlaku oleje na nulu a rozsvítí se "Nízký tlak oleje". Pokud nezastavíme motor do zhruba 1minuty,následuje poškození turbodmychadla,pak zhruba po 5-10min bez tlaku oleje se začne přidírat motor na klice a vačka. Pokud včas nezastavíme motor ,dojde k zadření motoru. Oprava takto poškozeného motoru je opravdu velice nákladná a občas převyšuje hodnotu celého ojetého auta.
Proto doporučuji, aby každý zvážil rizika tento problém a raději preventivně udělal ůpravu pohonu mazání a vyhnul se tak problémů s protočením šestihranu.
Upozornuji,že pouhá výměna šestihranu-tyčky nestačí !!!!, pouze oddálí protočení o 5-20tkm. Bohužel tento nešvar se rozmáhá z finančních důvodů,tak aby dotyčný takzvaně "ušetřil" . Minimálně desítky majitelů aut se přesvědčily na vlastní kůži o tom,že k protočení stejně dojde, a pak mi museli dát za pravdu.
Již mnoho lidí muselo tento problém řešit v zahraničí na dovolené a tam to nikdo takto neopraví,jelikož výrobce dodává pouze celý vyvažovací modul.
Cena nového vyvažovacího modulu u VW je cca. 30tKč. Což rázem navýší celkovou částku za opravu do astronomických částek.
A pak už zbývá lidem jediné, odtah vozidla domů do ČR a rázem je po dovolené.
Proto v tomto případě je prevence na místě.